Eksterne mikrofoner gir større fleksibilitet, både hva angår hvilke objekter vi kan bruke som lydkilder og mulighet til å variere mellom ulike mikrofoner.
Hodetelefonutgangen er også en nødvendighet. Med den kan instrumentet enklere brukes i situasjoner der flere jobber med sine instrumenter i samme (klasse)rom.
Foreløpig små, men viktige endringer av designet. Det viktigste er kanskje at helheten nå fremstår som svært godt definert, og har nådd et punkt hvor en i prinsippet kan se for seg enheten masseprodusert.
Vi har imidlertid noen videre skritt vi ønsker å ta, frem mot en versjon 2.0, i løpet av høsten. Denne versjonen er så langt kun testet digitalt, og prosjektet går frem til denne versjonen er implementert i fysisk form. Dette innebærer et nytt design av kretskort og mye ny kode. Ytre sett kommer en større LED-matrise og en del som gir tilgang til en sequencer. Funksjonaliteten vil gi mulighet for å spille inn de fire lydsporene slik at loopene er låst til hverandre, synkronisert. Samtidig vil dette ville fravikes, slik at instrumentet kan spilles som versjon 1.2 – dvs funksjonalitet som i kontortesten i vår, men nå med eksternt påkoblede mikrofoner.
Medielab ved HVL, hvor Johannes jobber, har lagt ut en video som viser studenter i aksjon med bygging og bruk av versjon 1.1:
Min rapport og video fra samme opplegg finnes i aktivitetsloggen.
En liten sofatest av Sonic Greenhouse versjon 1.2:
Merk: midt i videoen surrer jeg med lavpass- og høypassfilter. Et lavpassfilter slipper gjennom de lave frekvensene og fjerner de høye, mens et høypassfilter slipper gjennom høye frekvenser og fjerner de lave. Vi kan stille hvor i frekvensområdet disse filtrene slår inn, og dermed forandre lydens karakter på det aktuelle sporet.






Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Kommentarer er svært velkommen. På grunn av problemer med spam må jeg imidlertid godkjenne kommentarer før de publiseres. Vanligvis skjer dette i løpet av noen timer.