Litt merkelig post dette, men herrens veier er som kjent uransakelige og i arbeidet med et bokprosjekt er jeg nå kommet til informasjonssikkerhet og overvåkning. Det brakte meg i retning Norsk militært tidsskift, som faktisk er et svært interessant fagblad - forutsatt at en klarer å ha litt distanse til hva det i bunn og grunn handler om.
Men så var det denne reklamen mot slutten av bladet da. Jeg må bare ta vare på den, for dette er virkelig et kroneksempel på hva målgruppe og kontekst betyr for hvordan en velger å utforme et budskap.
Tatt ut av sammenhengen virker tekst og bilde rimelig bisart. Jeg lurer virkelig på om denne "treffer" (beklager ordspillet) målgruppen.
3. august 2014
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Kommentarer er svært velkommen. På grunn av problemer med spam må jeg imidlertid godkjenne kommentarer før de publiseres. Vanligvis skjer dette i løpet av noen timer.