JON HOEM

Førsteamanuensis ved Institutt for kunstfag, Høgskulen på Vestlandet – Bergen.

Underviser i kunst og håndverk, og forsker på og med nye kunst- og medieformer. Leder forskergruppen MaTecSus.

Jeg er interessert i forholdet mellom medier og fysiske materialer: i 2021 kom boken Digitale medier og materialitet med en grundig diskusjon av denne tematikken. Jeg er særlig interessert i det haptiske (berøring og bevegelse) knyttes til lyd.

Fremover jobber jeg særlig med den telematiske operaen Zosimos (2023-26) og (støy)instrumentet Sonic Greenhouse.

Nylig avsluttede prosjekter er Sonus (2023), Sampling av lyd og bærekraft (2022-), "Auditomosjon" (2021-23) og "Aquafoni" (2022).

Videre sfæriske medier, ulike former for roboter, mm.

Min Dr.-avhandling om personlig publisering (2009).

Siterte artikler og publikasjoner i Cristin.

3. august 2014

No compromise

Litt merkelig post dette, men herrens veier er som kjent uransakelige og i arbeidet med et bokprosjekt er jeg nå kommet til informasjonssikkerhet og overvåkning. Det brakte meg i retning Norsk militært tidsskift, som faktisk er et svært interessant fagblad - forutsatt at en klarer å ha litt distanse til hva det i bunn og grunn handler om.

Men så var det denne reklamen mot slutten av bladet da. Jeg må bare ta vare på den, for dette er virkelig et kroneksempel på hva målgruppe og kontekst betyr for hvordan en velger å utforme et budskap.

Tatt ut av sammenhengen virker tekst og bilde rimelig bisart. Jeg lurer virkelig på om denne "treffer" (beklager ordspillet) målgruppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er svært velkommen. På grunn av problemer med spam må jeg imidlertid godkjenne kommentarer før de publiseres. Vanligvis skjer dette i løpet av noen timer.

 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket