JON HOEM

Førsteamanuensis ved Institutt for kunstfag, Høgskulen på Vestlandet – Bergen.

Underviser i kunst og håndverk, og forsker på og med nye kunst- og medieformer. Leder forskergruppen MaTecSus.

Jeg er interessert i forholdet mellom medier og fysiske materialer: i 2021 kom boken Digitale medier og materialitet med en grundig diskusjon av denne tematikken. Jeg er særlig interessert i det haptiske (berøring og bevegelse) knyttes til lyd.

Fremover jobber jeg særlig med den telematiske operaen Zosimos (2023-26) og (støy)instrumentet Sonic Greenhouse.

Nylig avsluttede prosjekter er Sonus (2023), Sampling av lyd og bærekraft (2022-), "Auditomosjon" (2021-23) og "Aquafoni" (2022).

Videre sfæriske medier, ulike former for roboter, mm.

Min Dr.-avhandling om personlig publisering (2009).

Siterte artikler og publikasjoner i Cristin.

3. februar 2010

Læringsmiljø på nett

I fjor hadde jeg en artikkel med i en antologi utgitt av Nettverksuniversitetet på TAPIR akademisk forlag. Nå er alle artiklene tilgjengelig på nett.

  1. Nettverksuniversitetet - et samarbeidsprosjekt om utvikling av e-læring
    Hugo Nordseth, Høgskolen i Nord-Trøndelag
  2. Noregsnettet med IT for Open Læring (NITOL) - eit pionerprosjekt innan nettbasert læring
    Bodil Ask, Universitetet i Agder
    Harald Haugen, Høgskolen Stord/Haugesund
  3. Tusen NKI-studenter viser ansikt
    Christine Rabe Moe, NKI Nettstudier
    Wenche Halvorsen, NKI Nettstudier
    Morten Flate Paulsen, Norges Informasjonsteknologiske Høyskole
  4. Full-time international master's programme online:experiences, challenges and changes
    Jeanett Wilberg Schibbye, University of Agder
    Sven Åke Bjørke, University of Agder
  5. Nettbasert læring og suksessen bak etablering av nyttnæringsliv
    Arvid Staupe, Norges teknisk-naturvitensk. universitet
    Knut Arne Strand, Høgskolen i Sør-Trøndelag
  6. Hva skal vår generasjon undervisere drive med=
    Martin Aasbrenn, Diakonhjemmet Høgskole
    Robin Lanken Verma, Gulu Universitet, Uganda
  7. Kommunikasjon i nettbaserte læringsmiljø
    Dagrun K Sjøhelle, Høgskolen i Sør-Trøndelag
  8. Artefakter og forventninger - LMS som læringsredskaper
    Arne Bygstad, Cand Polit, Høgskolen i Bergen
  9. "Dynamic Content Manager" - en grafbasert lærings-modell utprøvd i matematikkundervisning
    Kristin Ran Choi Hinna, Høgskolen i Bergen
    Grete Oline Hole, Høgskolen i Bergen
    Terje Kristensen, Høgskolen i Bergen
    Yngve Lamo, Høgskolen i Bergen
    Sigvat A. H. Eide, Universitetet i Bergen
  10. Blogg som åpen læringsplattform
    Jon Hoem, Høgskolen i Bergen
  11. "Blott deg - og få bedre karakterer" - En studie av sammenhengen mellom studenters aktivitet på nettet og kurskarakter
    Anne B. Swanberg, Handelshøyskolen BI
    Audhild N. Håvaldsrud, Handelshøyskolen BI
  12. E-læring i helsevesenet - status og perspektiver
    Merete Laugerud Holsted, Helse Sør-Øst RHF
    Jorunn Martinussen, Helse Bergen,
    Boas Krøgh Nielsen, Akershus universitetssykehus
    Øystein Ramseng, Tabulator as
  13. Hvordan lykkes med wiki som pedagogisk verktøy?
    Svend Andreas Horgen, Høgskolen i Sør-Trøndelag
    Hugo Nordseth, Høgskolen i Nord-Trøndelag
  14. Digitale mapper og konsekvenser for læringsmiljø i høgere utdanning
    Hege Emma Rimmereide, Høgskolen i Bergen
    Tjalve Gj. Madsen, Høgskolen i Bergen
    Gjertrud Husøy, Høgskolen Stord/Haugesund
    Øistein Gjøvik, Høgskolen i Sør-Trøndelag
    Sonja Ekker, Høgskolen i Nord-Trøndelag


NVU - Nettverksuniversitetet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er svært velkommen. På grunn av problemer med spam må jeg imidlertid godkjenne kommentarer før de publiseres. Vanligvis skjer dette i løpet av noen timer.

 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket